Estadísticas

diumenge, 18 d’agost del 2024

DIUMENGE 18 D'AGOST - COLÒNIES JOVES 2024

Molt bones famílies!

Després d'uns dies de retorn a la rutina, els monitors i monitores us volem agrair la vostra confiança una vegada més.

Esperem que aquestes Colònies hagin estat una experiència tan especial per als vostres fills i filles com ho ha sigut per nosaltres. És tot un plaer poder-les celebrar cada any i estem molt contents/es de veure que l'essència de Bastanist viu dins seu un any més.

El diumenge, després d’una setmana de despeses, compres, estalvis, interessos i altres marejos econòmics, hem aconseguit comprar l’últim dels espais que ens faltava per a tenir tots els espais de la casa. D’aquesta manera, hem pogut reclamar-la i recuperar-la del banc!

Com podeu veure també, hem aprofitat per deixar-la ben neta!

Finalment, ho vàrem poder celebrar amb tots i totes vosaltres durant el migdia i la tarda, tot fent jocs, danses i alguna activitat que ens va agradar molt, com la del teleprompter.

Moltes gràcies a tothom i fins l'any vinent!!

dissabte, 17 d’agost del 2024

DISSABTE 17 D'AGOST - COLÒNIES JOVES 2024

Holaaa famílies!!!!

Ja s’apropa el final. Ens ho hem passat tan bé que la setmana ha passat molt ràpid. Tenim ganes de tornar-vos a veure, però és una llàstima que això ja s’acabi.

Tot i això, avui ens hem despertat amb moltes ganes de passar un gran dia. Al matí, hem fet la revisió de colònies. Hem valorat les coses positives, les no tan bones i les coses que es poden millorar per a què l’any que ve les colònies siguin encara millors. Tot seguit, abans de dinar, hem tingut una estona dutxes i prendre el sol.

Després de dinar i de la llarga estona de temps lliure, hem fet motxilles i ja les hem deixat pràcticament llestes per a demà. La resta de la tarda l’hem dedicat a fer-nos el sopar. Sí, tal com llegiu, ens hem fet el sopar. Els monis ens han preparat tres receptes perquè ens féssim el tradicional sopar a la fresca del dissabte a la nit. Per a fer-ho ens hem dividit en 3 grups; uns han fet canapès variats (pinxos de meló i pernil i canapès enrotllats de paté o salmó fumat), uns altres han fet ous farcits i un tercer grup ha fet un pastís de formatge fred. Al sopar ens ho hem menjat TOT. Estava boníssim!!! Perquè el sopar fos més entretingut, hem fet algunes dinàmiques i també després, abans de la vetllada.

L’última vetllada ha sigut molt especial. Ha estat relacionada amb la del primer dia i hem explicat el perquè dels adjectius que ens hem posat entre nosaltres.

Ens veiem demà!! Ens espera un dia mooolt especial!!!

Bona nit!!!!

DIVENDRES 16 D'AGOST - COLÒNIES JOVES 2024

Holaaaa famílies!! Això ja està a punt d’acabar :(

Al matí ens hem despertat amb ganes de córrer i fer jocs pels prats súper grans i bonics que tenim aquí a Bastanist, per començar el dia hem fet la gimcana guarra! I hem de dir que hem acabat d'allò més bruts, però tot i així ens ho hem passat molt bé!

A la tarda, després de dinar, ens hem quedat amb ganes de més i hem jugat al joc de les banderes, que els monis ens han presentat com si fos una guerra entre Catalans i Francesos per la lluita de la Casa de Colònies i... no us podem dir com ha acabat! Només dir-vos que hem desbloquejat una altra part de la casa: el prat de dalt i el prat de baix!

Per acabar, a la nit hem practicat les nostres habilitats com a presentadors i presentadores de telenotícies, però hem vist que potser encara ens falta un pèl de pràctica... Ens hem fet un fart de riure i hem acabat el dia de la millor manera!!

I ara ens n’anem a dormir que ha sigut un dia molt mogudet i estem mooolt cansats i cansades.

dijous, 15 d’agost del 2024

DIJOUS 15 D'AGOST - COLÒNIES JOVES 2024

Hola famílies!

Avui ens hem aixecat ben d'hora per començar l'excursió! Hem sortit des de Bastanist i hem fet una ruta tranquil·la pels pobles que envolten la casa de colònies: Montellà, Martinet, Béixec i Estana. Molts dels joves feia temps que no passaven per aquí, i ha estat genial recordar les aventures de quan érem petits i veníem d'excursió a les colònies d'infants. Hem dinat a Estana i després hem tornat cap a Bastanist. A la tarda, hem tingut temps per relaxar-nos i també per jugar a voleibol i saltar a corda. Ara a la nit, estem preparant el foc de camp, un dels moments més màgics de les colònies, on ens expliquem històries, fem jocs i cridem el zim-zam.

Bona niiiit i recordeu, tal com diuen per Bastanist, no és el mateix caminar que fer camí <3

dimecres, 14 d’agost del 2024

DIMECRES 14 D'AGOST - COLÒNIES JOVES 2024

Hola famíliesss!!

Tal com us vam fer saber ahir, el dia d'avui teníem previst començar l'excursió, però la pluja ens ha fet quedar a la casa de colònies. No obstant hem aprofitat el matí per fer jocs de cohesió a la sala de jocs gran i algun moment que el temps ens ha deixat, a fora a la terrassa. L'activitat de tarda ha estat el mercat de valors, un joc on hem tingut l'oportunitat de prendre consciència de quin son aquells valors que li donem més importància. Ara al vespre hem continuat fent algun joc més i hem començat a preparar el lloc on dormirem avui. Us recordem que avui no deixa de ser el dia d'excussió i..... Des de quan dormim en lliteres quan estem de ruta??? Per això avui ens espera una magnífica nit a l'església!!!! Allí agafarem les forces per poder fer una petita excursió d'un sol dia si el temps ens acompanya.
Fins demàààààààà!!!!!!!!

dimarts, 13 d’agost del 2024

DIMARTS 13 D'AGOST- COLÒNIES JOVES 2024

Bona nit famílies!

Avui hem tingut un dia “completito”! Hem preparat un seguit de material a mode de voluntariat per la casa, la nostra casa, que tant ens estimem. Hem dinat una mica, i a la tarda, després de fer-nos les motxilles i el menjar per l’endemà, hem jugat a un Escape Room! Ha sigut impressionant! Era molt complex però dinàmic i molt xulo.

A la nit hem pogut relaxar-nos fent una mica de ioga per tal de preparar-nos per demà, que marxem d’excursió!!

Ens en anem famílies, fins demàààààààààààààààààààààà!

dilluns, 12 d’agost del 2024

DILLUNS 12 D'AGOST - COLÒNIES JOVES 2024

Bona nit, famílies!

Ja ens trobem instal·lats a la casa després d'un dia de viatge passat per aigua. Durant el matí hem viatjat en bus des dels pobles fins al Parc dels Búnquers de Martinet, des d'on hem pujat a la casa. A la tarda hem fet jocs a cobert a causa de la pluja, però igualment hem pogut començar a conèixer-nos i per aprendre'ns els noms, hem pogut desfer les motxilles amb tranquil·litat, i hem preparat la roda de serveis amb la que ens organitzarem al llarg de la setmana.
Ara al vespre, però, hem rebut una mala notícia... I és que resulta que el banc s'ha apoderat de la casa de Bastanist i ens cobra per cada espai que fem servir! Hem descobert la nostra missió per tota la setmana, hem de recuperar la casa de Bastanist!!!
Bona nit famílies, desitjeu-nos sort!!

diumenge, 14 de juliol del 2024

DIUMENGE 14, BASTANIST💚⛰️ - COLÒNIES 2024

Benvolgudes famílies,

El gran viatge ja ha arribat al seu fi, i amb ell també concloíem aquestes colònies tan màgiques i tan esperades durant l’any. Aquest matí, hem aparcat el nostre globus amb gran nostàlgia mentre recordàvem tots els països que hem visitat durant aquests 14 dies i les anècdotes que ens han deixat. Ens hem acomiadat dels nostres amics viatgers i hem après que la vida va de superar reptes.🎈

Al migdia ens hem posat ben nerviosos, amb sentiments a flor de pell, i és que les famílies heu començat a arribar i ja teníem ganes de retrobar-nos! Hem de dir que, en el fons, us hem trobat una mica a faltar! Després, tots junts hem celebrat l’eucaristia amb el muten i hem pogut reviure molts dels moments que hem passat plegats. Heu vist que fort hem cantat? En acabat, cadascun de nosaltres hem anat a dinar amb la nostra família, els nostres amics i amigues, els nostres companys i companyes... mentre monitors i monitores beneïen la taula i feien una mica de show amb molta energia i alegria!

Durant la tarda, ens hem reunit tots: amics, amigues, padrins, padrines, pares, mares, germans, germanes, acampats, acampades, monitors, monitores, cuina, intendència, muten..., davant de la casa per fer jocs, danses, cants... i també per estrènyer-nos ben fort les mans mentre ens dèiem adeu si au!. Sens dubte, ha sigut un dels moments més emotius, i és que no és fàcil acomiadar-se d’aquestes dues setmanes.😢

Amb aquesta entrada al blog ens acomiadem de tots vosaltres, tancant una nova edició de les colònies Bastanist (i una de les més especials). Esperem que des de casa hàgiu pogut gaudir i seguir de ben a prop el nostre viatge del qual tantes coses us explicarem.

Des de l’equip de monitors i monitores de Bastanist, volem agrair de tot cor la confiança que dipositeu en nosaltres. Sense vosaltres tot això no seria possible. Aquests 14 dies amb els vostres fills i filles han estat inoblidables, i estem segurs que cadascun dels qui n’ha format part, se’ls guardarà al cor per sempre. Durant aquests dies hem fet tots grans, per dins i per fora. Hem rigut, ens hem emocionat però sobretot, hem après de tot i de tothom. I és que cadascú és únic i especial. Malgrat que durant l’any estiguem repartits per tres pobles diferents, aquí queda demostrat que, en veritat, tots som una gran família.

Un cop més, gràcies a tots vosaltres i gràcies acampats, acampades, monitors, monitores, intendents, cuina i muten per fer d’aquests 14 dies una experiència tan màgica.

Una abraçada molt i molt forta i recordeu: Bastanist ens fa!

Bona nit i a reveure!💫

Equip de monitors i monitores de Bastanist.💚

dissabte, 13 de juliol del 2024

DISSABTE 13 🇩🇪 - COLÒNIES 2024

Guten Morgen famílies!!

Avui hem tancat l’últim dia complet de les colònies volant cap a Alemanya! Un país molt competitiu pel que hem vist... Al matí hem fet la revisió de colònies, una de les parts més importants pel bon funcionament de les colònies i per continuar aprenent any rere any.

A la tarda, cada un de nosaltres ens hem apuntat a una de les modalitats de competició que els monitors i monitores ens han proposat: pedretes (l’esport estrella de colònies), Got Talent, bolos/bitlles i futbol! Hem gaudit d’una tarda de posar en pràctica les nostres habilitats i competir amb els nostres amics i amigues!

Després hem anat a fer-nos les motxilles i... QUINS NERVIS! No ens podem creure que demà ja us tornem a veure. A veure qui haurà trobat més a faltar a qui... jajajaja

Ara és l’hora de sopar a la fresca per escalfar motors per la que serà l’última nit de les colònies 2024! Prepareu la música que comença la discoteca!